Ксенонові фари зменшують навантаження на водія під час руху вночі й підвищують безпеку на дорозі, завдяки світловому спектру, що аналогічний денному світлу
Щодо яскравості та світлових характеристик, технологія з використанням галогенових ламп зараз суттєво вичерпала свій потенціал. Адже сьогодні можна значно покращити світлові характеристики, використовуючи ксенонове світло. Ксенонові фари зменшують навантаження на водія під час руху вночі й підвищують безпеку на дорозі, завдяки світловому спектру, що аналогічний денному світлу. Вони вирізняються значним радіусом дальності та відмінним боковим освітленням. Серед додаткових переваг можна відзначити низьке споживання енергії й тривалу експлуатацію протягом усього терміну служби автомобіля.
Джерелом світла є так звана «газорозрядна лампа»:
Виникає іскровий розряд між двома електродами, що створює іонізовану газову трубку в атмосфері ксенону всередині лампи. Електричний струм, що проходить через цю трубку, призводить до загоряння газової суміші у вигляді дуги. Для ефективного функціонування таких ламп потрібна складна електроніка, яка здатна генерувати високу напругу для запалювання, зазвичай від 18 000 до 30 000 вольт. Також ця електроніка має забезпечувати постійну роботу лампи при використанні лише 35 Вт потужності або автоматично відновлювати процес запалювання.
Сьогодні SEAT пропонує ксенонові фари як додаткову опцію для багатьох своїх моделей.
З допомогою однієї фари здійснюється освітлення як ближнім, так і дальнім світлом
Біксенонова фара є особливою формою ксенонової фари. З допомогою однієї фари здійснюється освітлення як ближнім, так і дальнім світлом. Рухома заслінка захищає частину світлового променя під час освітлення ближнім світлом. Коли електромагніт відкриває заслінку, і виходить зі світлового променя, це призводить до увімкнення дальнього світла.
SEAT пропонує біксенонові фари з інтегрованим динамічним освітленням поворотів для всіх моделей у багатьох варіантах комплектації.
Динамічне освітлення поворотів автоматично налаштовується відповідно до кута повороту керма (якщо порівняти з увімкненим ближнім світлом, яке залишається ввімкненим). Світловий конус ближнього світла відтворює траєкторію поворотів і ефективно освітлює їх. Завдяки покращеному полю зору водій може швидше реагувати на повороти й на можливі перешкоди або непередбачувані ситуації.
Ця функція залежить від швидкості й активується при швидкості 10 км/год і вище. Водночас система повороту обмежена під двома кутами по-різному, щоб не засліплювати зустрічний рух. Фари на внутрішньому повороті повертаються під кутом до 15°, а на зовнішньому — під кутом до 7,5°.
Раніше водіння вночі часто супроводжувалося обмеженою видимістю. Фари не забезпечували достатнє освітлення дороги, особливо під час зміни напрямку руху. Під час повороту автомобіля « класичні » фари продовжували світити прямо. А водієві доводилося їхати в умовах обмеженої видимості. Саме тому вдосконалення системи освітлення дороги, зокрема під час поворотів і маневрів, завжди було в центрі уваги автовиробників. Вперше інтелектуальна система освітлення була впроваджена з розробкою адаптивного освітлення поворотів як розв'язання цієї проблеми. Головною метою було підвищення безпеки водіння, особливо в умовах обмеженої видимості, зокрема в темний час доби. Вперше статичне освітлення поворотів було використано (в Німеччині) на початку нового тисячоліття. Ця система освітлення поворотів працює за допомогою відбивачів, що, згідно з назвою, статично налаштовані. Часто застосовується також інтеграція в протитуманні фари. Проте, оскільки такий вид освітлення поворотів оптимальний для невеликих поворотів і, відповідно, для низьких швидкостей, пізніше його було вдосконалено до динамічного освітлення поворотів. Сьогодні також можлива комбінація обох світлових систем.
Принцип динамічного освітлення поворотів Динамічне освітлення поворотів автоматично налаштовується відповідно до кута повороту керма (якщо порівняти з увімкненим ближнім світлом, яке залишається ввімкненим). Світловий конус ближнього світла відтворює траєкторію поворотів і ефективно освітлює їх. Завдяки покращеному полю зору водій може швидше реагувати на повороти й на можливі перешкоди або непередбачувані ситуації. Ця функція залежить від швидкості й активується при швидкості 10 км/год і вище. Водночас система повороту обмежена під двома кутами по-різному, щоб не засліплювати зустрічний рух. Фари на внутрішньому повороті повертаються під кутом до 15°, а на зовнішньому — під кутом до 7,5°. Передумовою для адаптивного освітлення поворотів є відповідні датчики кута повороту керма в автомобілі, які фіксують швидкість, кут повороту керма і поворот автомобіля (рискання). Зокрема бортова електроніка може використовувати дані з навігаційної системи й перемикача покажчиків поворотів для «передбачення» поворотів, перехресть і навіть обмежень швидкості. А бортовий комп'ютер аналізує отримані дані. Якщо виявлено зміну напрямку руху, тоді активується динамічне освітлення поворотів. Та через відповідні з'єднувальні кабелі сигнал подається на сервоприводи в корпусі фари. Далі двигуни визначають напрямок променя (світлового конуса) відповідно. У разі потреби адаптацію бічного освітлення можна навіть відрегулювати за кілька секунд, залежно від поточної швидкості руху. Отже, така система освітлення поворотів дозволяє водієві уникати потреби в'їжджати в «невідомість» в умовах обмеженої видимості або в темряві при зміні напрямку руху.
Активація динамічного освітлення поворотів Якщо в автомобілі передбачено динамічне освітлення поворотів, то ця функція завжди доступна, але використовується лише за необхідності та не вимагає активації на кожному повороті. Наприклад, коли автомобіль рухається на великій швидкості по автомагістралі (з довгими поворотами), часто немає необхідності в зміні напрямку світлового конуса в сторону. У випадку досить вузьких поворотів (сільська дорога), поліпшене освітлення має сенс, оскільки тут кутові радіуси значно менші. Адаптивне освітлення поворотів є важливим аспектом безпеки в міському трафіку, оскільки воно полегшує огляд узбіччя і забезпечує безпеку пішоходів, велосипедистів та інших учасників дорожнього руху.
Модернізація адаптивного освітлення поворотів З урахуванням переваг, які надає водіям адаптивне освітлення поворотів, навіть старі транспортні засоби зараз можуть бути вдосконалені такою функцією. Зокрема, власники транспортних засобів німецького виробництва не повинні зазнавати проблем з переобладнанням своїх автомобілів. Однак, можуть виникнути труднощі з автомобілями іноземних виробників через високу вартість запчастин. Модернізація освітлення поворотів є досить складною процедурою та потребує багато часу. Проте (або саме з цієї причини), таку процедуру слід проводити тільки в спеціалізованих автосервісах через необхідність дотримання законодавчих норм. До прикладу, відповідні фари не повинні рухатись, коли автомобіль зупинено або припарковано. При модернізації також слід враховувати, що нові комплектуючі й їхні функції можуть потребувати додаткового технічного обслуговування. Зрештою, приймаючи рішення щодо модернізації системи адаптивного освітлення поворотів, важливо враховувати особливості використання автомобіля (день/ніч, короткі відстані, автомагістраль тощо).
Перевага: Регулювання рівня світла фар спричинене нахилом кузова під час прискорення або гальмування компенсується, тому світлове поле залишається практично незмінним. Це забезпечує водієві оптимальну видимість і допомагає уникнути засліплення зустрічним транспортом.
Налаштування ксенонових і біксенонових фар відбувається безперервно й автоматично за допомогою системи динамічного вирівнювання фар. А система враховує як статичні зміни (вага й розподіл навантаження), так і динамічні фактори, спричинені прискоренням і сповільненням руху.