Розподільчий вал відповідає за відкривання та закривання клапанів в правильній послідовності та в потрібний час, дозволяючи повітрю й паливній суміші потрапляти в двигун і контролювати газообмін. Регулювання розподільчих валів дозволяє оптимально адаптувати час відкриття клапанів до різних умов експлуатації двигуна, що забезпечує ефективний газообмін при великих навантаженнях і частоті обертання двигуна.
Викиди шкідливих речовин і споживання пального знижуються, а крутний момент і комфорт водіння одночасно підвищуються. Безперервне регулювання розподільчих валів дозволяє здійснювати це регулювання безступінчато в заданих межах. У двигунах з двома верхніми розподільчими валами безперервне регулювання дозволяє впливати на розмір і положення перекриття клапанів, тим самим покращуючи роботу в режимі часткового й повного навантаження.
Завданням розподільчого валу є активація клапанів у потрібний час і в правильній послідовності, щоб регулювати газообмін.
Змінні фази газорозподілу дозволяють зміщувати фази газорозподілу всіх клапанів, що приводяться в дію відповідним розподільчим валом, в одному напрямку. У двигунах з двома верхніми розподільчими валами можна впливати на розмір і положення перекриття клапанів і, таким чином, покращити продуктивність в режимах часткового й повного навантаження.
Верхнє розташування розподільчих валів у сучасних двигунах внутрішнього згоряння, зокрема в моделях модельного ряду SEAT, забезпечує найефективніший спосіб керування клапанами.
Верхні розподільні вали приводяться в рух через колінчастий вал за допомогою ланцюга або зубчатого ременя. У високопродуктивних і спортивних двигунах використовується багатоклапанна технологія, за керування клапанами відповідають два верхніх розподільчих вали, один з боку впуску, інший — з боку випуску.