Випускна система призначена для відведення та очищення відпрацьованих газів, що утворюються під час згоряння палива в циліндрі. Вона складається з таких основних компонентів:
• Випускний колектор
• Очищувач відпрацьованих газів (каталітичний нейтралізатор)
• Глушник
Система турбонаддування є поширеним типом турбокомпресорів в автомобілебудуванні.
Турбокомпресори прискорюють рух повітря в двигуні, сприяючи збільшенню потужності, крутного моменту й ефективності при збереженні того ж робочого об’єму. Система турбонаддування складається з двох турбін. Колесо турбіни розташовано в потоці вихлопних газів і використовує енергію потоку. Воно приводить в рух колесо компресора, яке з’єднане з ним через вал. Тут всмоктуване повітря стискається до надлишкового тиску, приблизно 1.2 бар. Після стиснення, нагріте повітря охолоджується за допомогою проміжного охолоджувача й подається в камеру згоряння. Холодне повітря має менший об’єм, якщо порівняти з гарячим. Завдяки цьому в камеру згоряння потрапляє більше кисню для згоряння. Раніше головним аргументом на користь турбокомпресорів була підвищена продуктивність, проте сучасні турбокомпресори використовуються для економії енергії, мінімізації викидів і підвищення тягового зусилля. У сучасних дизельних двигунах використовують турбонаддувачі зі змінною геометрією турбіни для автоматичного регулювання навантаження за допомогою спеціальних регульованих лопатей.
Характеристика вихлопних газів визначає здатність двигуна контролювати якість вихлопних газів під час роботи. Запровадження стандарту EURO 3 передбачає наявність системи бортової діагностики (EOBD) у всіх автомобілях. EOBD відслідковує стан компонентів, пов’язаних з очищенням вихлопних газів, таких як лямбда-зонд або каталітичний нейтралізатор. У випадку несправності водій отримає повідомлення через контрольний індикатор і повинен звернутися до станції техобслуговування.