З 01 вересня 2017 року Всесвітня гармонізована процедура випробувань легкових автомобілів WLTP проводить перевірку рівня споживання пального й викидів CO2 для автомобілів SEAT.
ЄС встановив строки, протягом яких мають бути внесені всі юридичні та технічні зміни. Перший етап (1st Act) процедури випробувань WLTP був впроваджений з метою ініціювання цих змін.
Наступним кроком на шляху до консолідації стандарту WLTP в Європі стало впровадження другого етапу (WLTP 2nd Act), який вносить зміни до Директиви 2007/46/EG Європейського Парламенту й Регламенту Комісії (ЄС) 2017/1151 Європейської Ради.
«WLTP 2nd Act» набув чинності 01 січня 2019 року для нових моделей автомобілів і 01 вересня 2019 року для всіх транспортних засобів. Цей другий етап містить нові технічні концепції й оновлення процедури випробувань, такі як тестування викидів в реальних умовах водіння (Real Driving Emissions, RDE), тест на випаровування газу (EVAP), перевірка відповідності автомобіля стандартам під час експлуатації (Service Conformity, ISC) і перевірка рівня споживання пального (Consumption Monitoring, FCM). Детальніше про ці етапи й інша важлива інформація щодо стандарту WLTP описана нижче.
Точність і релевантність мають першорядне значення. Одне й те саме випробування використовується у різних практиках по всьому світу. Це є однією з найважливіших змін в історії автомобільної промисловості.
Скільки споживає автомобіль? Тепер SEAT може впевнено відповісти на це питання за допомогою стандартизованого їздового циклу WLTP. Це тому, що нова процедура вимірювання рівня споживання пального й викидів CO2 ґрунтується на повсякденній поведінці під час водіння. І з вересня 2017 року вона замінила стандарт NEDC.
WLTP розшифровується як Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure. Що означає «Всесвітня гармонізована процедура випробувань малотоннажних транспортних засобів» і описує нову процедуру випробувань, яка визначає рівень споживання пального автомобілем. На основі реальних даних про водіння, зібраних по всьому світу, вона допомагає імітувати реалістичну поїздку автомобіля в лабораторних умовах. Отже, WLTP враховує не лише різні дорожні умови й швидкості руху, але й різні варіанти комплектації й вагові категорії автомобілів.
Споживання пального автомобілем може відрізнятись від показників, що надає автовиробник. Тому достовірність результатів, виміряних на основі Нового європейського їздового циклу (NEDC), завжди піддавалася критиці. Це пов’язано з тим, що реальна витрата пального сильно залежить від індивідуальної манери водіння та оснащення автомобіля. Наприклад, від того, чи використовується автомобіль в міському русі, на заміських дорогах або на автомагістралі. Щоб врахувати ці відмінності, теоретичні умови циклу NEDC трансформуються в більш динамічний профіль водіння на основі статистичних досліджень та оцінки середньостатистичних профілів користувачів: загалом, враховується вище прискорення, вища середня швидкість, а також вища максимальна швидкість. І замість того, щоб імітувати внутрішньоміський та заміський рух, автомобіль тепер випробовується в чотири етапи в різних діапазонах швидкості.
З 01 вересня 2017 року необхідно вказувати ці показники викиду вихлопних газів і витрати пального, виміряні згідно з WLTP, для всіх нових моделей і двигунів легкових автомобілів. Це стосується Європи та багатьох інших країнах світу.
NEDC («Новий європейський їздовий цикл») — це процедура випробувань, яка використовується на випробувальних майданчиках по всій Європі з 1992 року для вимірювання рівня викидів вихлопних газів і споживання пального легковими автомобілями й невеликими комерційними транспортними засобами.
На зміну NEDC прийшов всесвітній стандарт WLTP («Всесвітня гармонізована процедура випробувань малотоннажних транспортних засобів»). Нова процедура спрямована на вимірювання рівня споживання пального в реалістичних умовах і базується на вдосконаленому циклі випробувань з суворішими технічними вимогами.
Крім процедури WLTP, викиди в Європі повинні вимірюватися відповідно до процедури випробувань RDE («Real Driving Emissions») шляхом вимірювання в реальних умовах водіння на дорозі.
Процедура WLTP передбачає проведення 30-хвилинного тестування на випробувальному майданчику за стандартними умовами, натомість випробування RDE проводиться під час руху на дорогах загального користування. Під час випробувань RDE використовуються різні дорожні умови, а також випадкові процеси прискорення та гальмування. Випробування триває від 90 до 120 хвилин.
З вересня 2017 року перехід до WLTP та RDE відбувається поступово. А з вересня 2018 року процедура випробування WLTP та обмеження кількості твердих частинок (PN) відповідно до RDE стали обов’язковими для всіх нових зареєстрованих автомобілів. З вересня 2019 року для всіх нових зареєстрованих автомобілів також є обов’язковим додаткове обмеження викидів оксидів азоту (NOx) в рамках процедури RDE.
Показники, визначені шляхом випробувань WLTP, зазвичай призначені для реального визначення рівня викидів CO2 та відпрацьованих газів у вашому SEAT Leon, Ateca, Ibiza та інших моделях. Це може означати, що для автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння характерні вищі показники викидів CO2 та більший рівень споживання пального. Тому особистий вибір типу приводу й додаткового обладнання автомобіля також має безпосередній вплив на споживання пального й рівень викидів CO2. Відповідно до національного законодавства, це також може вплинути на збільшення податків на викиди CO2.
Від вересня 2018 року всі моделі SEAT успішно адаптовані до процедури випробувань WLTP.