Електронна система курсової стійкості (ESC) розпізнає критичні ситуації на дорозі, наприклад, ризик заносу, і цілеспрямовано запобігає заносу автомобіля.
Для того, щоб система ESC могла зреагувати на критичні ситуації, їй необхідно постійно отримувати інформацію.
Наприклад: Куди водій направляє кермо і куди рухається автомобіль. Відповідь на перше питання система отримує від датчика кута повороту керма й датчиків швидкості ABS на колесах. На основі цих двох даних, блок керування розраховує цільовий напрямок руху й необхідну поведінку автомобіля. Також важливими даними є швидкість рискання та бічне прискорення транспортного засобу. На основі цієї інформації блок керування розраховує фактичний стан автомобіля.
Система ESC запобігає нестабільності руху автомобіля при проходженні поворотів, яка може виникнути як на не відрегульованій швидкості, так і при непередбачуваній зміні дорожнього покриття (мокра, слизька, брудна дорога) або при необхідності різкого маневру ухилення («лосиний тест»). Немає значення, чи причина нестабільності полягає в недостатній керованості (коли автомобіль тягнеться до зовнішнього краю повороту, навіть коли колеса повернуті), чи в надмірній керованості (занос задньої частини).
Обчислювальний блок системи ESC розпізнає тип нестабільності на основі даних, отриманих від датчиків, і здійснює регулювання, залучивши гальмівну систему й керування електродвигуном.
У разі недостатньої керованості, система ESC пригальмовує внутрішнє заднє колесо. Одночасно система ESC знижує потужність двигуна до тих пір, поки автомобіль знову не стабілізується. Система ESC запобігає виникненню заносу, вибірково застосовуючи переднє гальмо на зовнішній стороні повороту й втручається в керування двигуном і трансмісією.