Двигун внутрішнього згоряння, як і будь-який привід, працює в певному діапазоні частот обертання, який обмежений частотою обертання холостого ходу й максимальною частотою обертання (діапазон частот обертання). Оскільки максимальна потужність і максимальний крутний момент оптимально доступні лише в деяких межах діапазону швидкостей, необхідне перетворення повинно здійснюватися за допомогою коробки передач.
Переважно в легкових автомобілях застосовуються механічні коробки передач з п’ятьма або шістьма передачами. П’ятиступінчаста коробка передач передбачає п’ять різних передавальних чисел для передачі крутного моменту двигуна, завжди залежно від частоти обертання двигуна й потреб автомобіля в тяговому зусиллі.
З механічною коробкою передач силовий зв’язок між двигуном і трансмісією необхідно переривати, вимикаючи зчеплення при кожній зміні передачі. Шестиступінчаста коробка передач забезпечує точнішу градацію передач і дає змогу керувати автомобілем у спортивному стилі.