При проєктуванні конструкції кузова автомобіля передбачається створення спеціальних зон, зокрема передньої чи задньої частини, які при аварії контрольовано деформуються, розсіюючи значну енергію удару.
Так суттєво знижуються ударні сили, які можуть впливати на пасажирів під час аварії, що призводить до значного зменшення ризику травмувань.
Втім, безпечний пасажирський кузов автомобіля спроєктований так, що навіть при серйозних аваріях, його структура, а отже й простір для виживання пасажирів, переважно залишається неушкодженим. Сили удару, що виникають у результаті аварії, направляються в інші частини кузова, обходячи пасажирський відсік. Передусім краш-тести призначені для перевірки ефективності запрограмованих зон деформації на практиці. Усі моделі SEAT мають запрограмовані зони деформації.
Запрограмована деформація гарантує, що педалі гальма й зчеплення не проникнуть далі в простір для ніг водія у випадку аварії.
У разі лобового зіткнення, механізм педалей відсувається або вимикається за допомогою важільної кінематичної системи. Така система суттєво знижує ризик травмування ніг і ступень водія. Вертикальна педаль газу в SEAT Altea не лише є ергономічною, але й спеціально спроєктована з метою додаткової мінімізації ризику травмування.
Враховуючи практично відсутню зону деформації з боків автомобіля, пасажири піддаються особливому ризику в разі бічного удару.
Оскільки кузов, якщо порівняти з передньою або задньою частинами, майже не може поглинати енергію через деформацію матеріалу в цій частині, ця зона повинна бути спроєктована з урахуванням максимальної стійкості, з метою зменшення деформації пасажирського сидіння. SEAT використовує різні захисні механізми з бокової сторони автомобіля для мінімізації ризику травмувань:
Цією важливою функцією безпеки SEAT оснащує всі свої моделі в стандартній комплектації.
Складна безпечна кермова колонка містить декілька механічних компонентів, які при лобовому зіткненні запобігають подальшому переміщенню керма в салоні, забезпечуючи захист голови й грудної клітки водія.
Кермова колонка складається із зовнішньої й внутрішньої труб, які утримують шпиндель. Тому кермовий вал може бути зменшений за допомогою телескопічного механізму. Додаткові шарніри, що використовуються у цьому механізмі, можуть роз’єднувати рух керма під час аварії. Гарантія, що подушка безпеки, яка розміщена в кермовому колесі, залишиться в оптимальному положенні перед водієм, сприяє максимальній ефективності її функціонування.